Viz Template Wizard ile Template oluşturmak

Merhaba bu yazıda Viz Artist ile oluşturduğumuz bir tasarımın viz content pilot için template haline getirilmesini anlatacağım. Gerçi resimdeki aşamalar yapldığı takdirde pek anlatıma

gerek kalmıyor. Yine de ben elimden gelen açıklamaları yazayım.

 

Öncelikle şunu unutmayın;

  • Viz template Wizard ‘ı kullanabilmeniz için Bağlı olduğunuz viz engine ya da viz artist programının onair mode’da olması gerekir. Çünkü mantık olarak VTW yükleyeceğiniz objelerin derleyicisi olarak engine kullanmak zorundadır. onair dışında kullanılırsa object mode ile çalışırsınız ve ön izlemesini göremezsiniz. ayrıca Control Plug-inleri için otomatik tasarım oluşturamaz.
  • vizrt-onairmode
  • VTW uygulamasını kısayolundan açtıktan sonra, Aşağıdaki resimde “none” yazan kısım, hangi engine seçili olduğunu belirtmekte ve gördüğünüz gibi none yani yok. O kırmızı bölgeye tıklıyoruz ve açılan listeden engine’imizi seçip ok diyoruz.

viz-template-wizard

Sonraki aşamada aşağıda var olan resimdeki görünen seçenek gibi ; file menusu altında “Wizard” seçeneği mevcuttur. Ona tıklıyoruz.

viztemplatewizard-wizard

Sonra Açılan pencereden istediğimiz projenin olduğu klasörü soldaki listeden seçip, istediğimiz Sahne (scene)ye çift tıklayarak sol tarafa geçmesini sağlıyoruz.

Ve “Next” düğmesine tıklayarak obje kontrolüne bakıp “finish” diyoruz. Eğer objelerimizden eminsek Direkt ilk aşamada da “finish” düğmesine basabilirsiniz.

 

viztemplatewizard-select

Gördüğünüz gibi projenin kontrolleri ile tasarımını oluşturuyor. Bu yazıda template düzenleme detaylarına girmeyeceğim.

Şimdi dosyamızı yükledik ve önizlemesi kaldı. yukarıda da dediğim gibi ; viz artist/engine onair modda değilse oynatamazsınız.

Oynatmak için Sol üstte işaretlei olan “play mode” seçeneğine tıklayıp gerekli metin/resim eklemelerini yaptıktan sonra

tam üstteki  play tuşuna basarak oynatırız ve engine imize gidip bakarız. Animasyonu çıkarmak (take out) için ise, Yine aynı sorada bulunan

resimde işaretlediğim “tekout” tuşuna basarsınız

 

viztemplatewizard-playtemplate

 

Bu konuya dair veya başka vizrt ürünleri konusuna dair sorularınız olursa mutlaka yorum ile belirtin ben de elimden geldiğince cevaplayayım.

Sizin vizrt ürünleri konusunda hangisine yoğunlukla ihtiyacınız varsa o yönde cevaplar hazırlamış olurum.

Anlatım bozuklukları ve eksik bilgilerle gözlerinizi kanattıysam affola. Burada Çalıştığım kanalın iş yoğunluğu içerisinde size bunları yazıyorum.

Kolay gelsin.

You May Also Like

About the Author: mihrac

2 Comments

  1. Merhaba Mihrac Bey,
    Vizart ile ilgili paylaşımlarınızı ilgiyle okudum. Yaklaşık 10 yıldır 3ds max ve V-ray render kullanan ve bildiklerimi de çeşitli kuruluşlarda öğrencilerimle paylaşan bir eğitmenim. Amacım öncelikle “geçekten realistik” görseller oluşturarak TV Studioları için sahneler oluşturmak ve de 3D grafiklerle birlikte AR la birlikte sunum ortamları oluşturmak. Bu bakımdan yazdıklarınızı ilgiyle ve bir solukta okudum. Bu aşamada bana nasıl yönlendirme yaparsınız?
    Cevabınız ve destekleriniz için şimdiden teşekkürler.

    Not: Çalışmalarımı instagram hesabımdan inceleyebilirsiniz.

    Saygılarımla
    Erkan Akdeniz
    instagram: @3Dstoryteller

    1. Merhaba Erkan bey,
      Yazilar hakkindaki olumlu fikirleriniz icin tesekkur ederim.
      TV sahneleri tasarlayip yayinda kullanilmak uzere var olan birkac iyi yazilim/platform var.
      1- Viz Artist
      2- Avid Orad ya da yeni adiyla Maestro designer.
      3- Wasp3d

      Bu gibi yazilimlardan bagimsiz oyunlar icin uretilen engine dedigimiz gercek zamanli render eden yazilimlar var. Unreal engine ve Unity gibi yazilimlarin urunlerinden bahsediyorum.

      Sizin izlemeniz gereken ilk adim:
      3D software Uzerinden Texture bake ve Wrml export kavramlarini incelemelisiniz. Bahsettigim yazilimlar Virtual Studio design calismalarini bu sekilde import etmenizi oneriyorlar. Bunun disinda bireysel olarak FBX ve OBJ de import edebiliyorsunuz.
      Diger adim ise Bunlari Yazilima import edip ve ince ayarlarini yapmak.

      Sonrasi sizin disiniza cikan bir konu. Nedenine gelirsek:
      – Virtual Studio kavrami “Tracking” basligi ile direkt baglantilidir. Tracking sistemi de calistiginiz kanalin sahip olmasi gereken bir anlik takip aktarim sistemi. Sizin modellediginiz sahnenin kameranin pozisyon ve donuslerine gore cevrilmesi gerekiyor ki gercekci olabilsin.
      Ayrica Augumented reality kavrami var ve o da tracking ile farkli sisteme sahip olsa da mantigi aynidir.
      Umarim bu bilgiler size yardimci olmustur. Bununla ilgili de asamalari anlatan bir yazi yazacagim insallah.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir